Aku Ingin Menjadi HambaNya yang Bersyukur..◕ ‿ ◕


Bismillahirrahmanirrahim..

Assalammualaikum wtb.....


Permulaan untuk entri hari ini, jom ucap Alhamdulillah, Terima kasih Allah.Bersyukur sebab Allah masih memberi kita peluang untuk terus hidup, bernafas dan menghirup udara yang segar di muka bumi ini....

Tiada apa-apa yang menarik untuk hari, sama seperti hari-hari biasa juga. Rutin yang sama setiap hari, setiap minggu. Kadang-kadang rasa bosan dan penat, adakalanya rasa putus asa, pernah terfikir juga kenapa kehidupan seorang pelajar itu sungguh susah dan memenatkan...ermm....disebabkan fikiran-fikiran negatif macam inilah yang buat saya rasa lemah, putus asa dan hilang semangat...

Jadi untuk tidak membuatkan keadaan menjadi bertambah teruk dan kacau, semua fikiran dan persoalan yang sedang menggangu diri ini secara rasminya telah dibuang jauh-jauh dari kehidupan saya.....so no more negative thinking, and say yes to POSITIVE thinking!!..ya, macam tu lah..baru semangat sikit nak teruskan perjuangan sebagai seorang pelajar....seperti kata pepatah 'Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian'...see, hidup ni ada susah senangnya..bukan setiap masa senang ja, kalau semudah itulah kehidupan..pasti ramai yang tersenyum gembira setiap hari...kan...namun kesusahan yang dihadapi tidak sewajarnya dijadikan sebagai penghalang untuk berjaya...terutama sekali untuk pelajar seperti saya..baru diberi assignment sikit, dah mengeluh..come on lah, buat assignment ja pun, bukan nak suruh panjat gunung Kinabalu...tak kan itu pun nak mengeluh...macam mana nak berjaya kalau semuanya nak senang...jadi, bersabarlah..beginilah lumrah kehidupan seorang pelajar...

Bagi mereka-mereka yang berpeluang berlajar di universiti tu, bersyukurlah kerana anda antara yang bernasib baik dan antara yang terbaik kerana berjaya melanjutkan pelajaran kat universiti, banyangkan kat luar sana tu, masih ramai lagi yang berebut-rebut nak masuk universiti nie tapi masih belum berpeluang...

Jadi, hargailah peluang yang telah diberikan ni, jangan sia-siakannya....

Apapun, point utama untuk entri hari ini ialah....Saya cuma ingin menjadi hambaNya yang bersyukur di atas apa yang telah saya miliki sekarang..Allah SWT telah menganugerahkan bermacam-macam nikmat dalam kehidupan saya...Nikmat Islam dan Iman, dilahirkan dalam sebuah keluarga yang bahagia, diberikan kesihatan yang baik, akal untuk berfikir, sahabat perjuangan yang baik dan segalanya yang telah diaturkan untuk hidup saya.. Terima Kasih Ya Allah diatas semuanya yang telah Engkau berikan kepada diriku ini....
Alhamdulillah..◕ ‿ ◕ 



p/s: Baiklah, itu sahaja untuk hari ini...semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang bersyukur, ok...semoga hari ini lebih baik dari sebelumnya...sekian, terima kasih.


Share:

0 Komen