Pahit.




"Kau suka kopi?"


                    Suka...


"Kau suka yang macam mana, manis atau pahit?"


                    Aku suka manis...


                                 Aku suka pahit...


                                              Aku pula?....Aku suka yang sedang-sedang...


Macam hidup ni. Kena terima seadanya yang kadang-kadang hidup ni tak selalunya manis, kadang-kadang yang pahit tu perlu juga kau telan. Itulah kehidupan. Kehidupan yang akan mengajar kau erti untuk bangkit dan terus hidup.


Ibarat secawan kopi, bila kau dah biasa, pahit macam mana pun kau akan minum juga.



                   

You Might Also Like

10 Komen

  1. salam,
    suka kopi.
    walaupun pahit sentiasa menghangatkan

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kalau x suka kopi..boleh minum minuman lain..hehe..:)

      Delete
  3. hidup kadang indah, kadang tak. itu warna warni kehidupan. :)

    ReplyDelete
  4. kadang2 meluahkan akan melegakan... kadang2 menagis juga satu terapi untuk rasa lega... hehehehe btw sy xleh minum kopi nanti jadi mcm zombie... huhuhu

    p/s: singgah klik2 iklan n follow

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..terlebih minum kopi nanti tak dapat tidur pula..hehe..terima kasih singgah dan follow sini. :)

      Delete
  5. Asalam done follow ya...setuju hidup ini ada pahit manis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam..ok,thanks follow sini. :)

      Delete