I'm tired of being a bored!

Semakin hari saya rasa hidup saya semakin bosan..saya x tau la kenapa semua nie terjadi..
saya dah cuba untuk lari daripada kebosanan nie, tapi saya x dapat..
setiap hari buat rutin yang sama..bangun tido, duduk depan laptop, update blog, makan, then malam tido balik..huhuhu....satu rutin yang amat membosankan sekali.. terkurung dalam bilik ni sangat-sangat  
buat jiwa saya terseksa dan menderita!!



Persoalannya, kenapa tak keluar ja jalan2 kalau tak nak terkurung dalam bilik tu??..This is the PROBLEM..
saya memang nak keluar dari bilik nie...tapi FIRST, saya x da kawan nak jalan2..
SECOND, saya x da arah tujuan, x tau nak p mana and nak buat apa..
THIRD, saya x da kereta nak jalan2 sekarang nie..
LAST, saya dah tawar hati nak tengok orang-orang kat luar tu...semuanya pentingkan diri sendiri...oh no, adakah saya sedang marah sekarang...x la, saya x marah cuma saya sangat kecewa
dengan insan yang bergelar sahabat...susah nak cari sahabat sejati sekarang nie..huhu..

Macam x logik ja masalah-masalah saya tu kan...erm, never mind, hanya saya ja yang merasainya sekarang...
saya x nak terus hidup dalam kebosanan nie...let me out from this feeling, I`m suffering..HAHA...
apalah yang aku merepek nie..ish3...x da siapa kah yang sudi temankan saya bercerita,
mana kawan-kawan aku nie..huhu..x pe lah..kadang-kadang rasa macam x wujud pula kat sini..
ada kawan pun tapi x dihiraukan..mengapalah ayat-ayat saya nie macam orang frust pula..
saya x salahkan sesiapa pun, saya x marah pun dengan kawan-kawan saya..
saya sayang mereka semua...

Maybe, semua nie salah saya juga, disebabkan sikap saya yang agak membosankan..sebab tu x ramai yang nak kawan dengan saya....dahlah saya nie pendiam, mestilah bosan kan kawan dengan orang pendiam macam saya nie, nothing special pun..x pe lah...saya terima semua tu, saya dah cuba untuk menjadi seorang sahabat yang disenangi, sahabat yang setia..kalau boleh saya sanggup berkorban asalkan kawan-kawan saya gembira...tapi kadang-kadang apa yang kita korbankan tu, x dihargai pun..saya x harapkan apa-apa balasan pun dalam persahabatan kerana saya tahu sebuah persabahatan yang sejati tu diukur dengan nilai keikhlasan seseorang..nak berkawan, mestilah ikhlas dan bukan rekaan semata-mata...

Macam dah lari topik pula, tiba2 cerita pasal  kawan..hehe..sorry erk..I'm too confius now..ok2, now kita sambung balik...saya x pernah menyalahkan takdir, dan nasib saya sebab saya
tahu semua yang berlaku dah ditentukan oleh Allah Taala...saya just manusia biasa, x da apa2 kuasa pun
untuk mempertikaikan semua tu..tapi saya yakin semua yang terjadi dalam hidup nie ada hikmah
yang kita sendiri x tau, cuma Dia Yang Maha Mengetahui segala-galanya..
Cepat atau lambat, Insya Allah hikmah tu akan saya ketahui juga walaupun saya x tau bila..
Rasa macam nak nangis pula, kenapa lah tiba2 ter-feeling sekarang nie..nie lah gara-gara layan lagu2 jiwang nie..haha..."kesunyian ini terlalu indah, walaupun pahit untuk menelan"..antara lirik lagu
yang sempat saya dengar, sangat bermakna ayat2 tu...x tau la apa kena-mengena dengan entri saya nie...


Kenyataan yang amat menyedihkan...saya memerlukan seorang kawan bukan sahaja untuk menemani 
kebosanan ini, tapi untuk menemani saya mengharungi perjalanan hidup nie....

Bosannya hidup nie kalau kita x tahu apa nak buat...lalalala...itulah yang terjadi dengan saya sekarang..

 

Hati berbicara : I'm tired of being like this..
























You Might Also Like

2 Komen

  1. salam...izinkan saya memberi pendapat...sekadar untk memulakan perkenalan...dulu saya pom ada perasaan macam ni gak...knpa saya ni pendiam? knapa sy x pndai bergaul dgn org? saya rasa kawan-kawan saya semuanya pandai dan saya rasa tak layak untk jd kawan mereka, utk duduk satu meja dgn mrka...tapi Alhamdulillah, hari demi hari Allah beri saya kekuatan..saya berada di sini bukan utk mncari sahabat semata-mata...tp utk mncari redha Allah..utk mncari ilmu.. hanya Allah yg tahu apa yg trbaik utk kita...hati saya semakin terbuka utk ke surau utk solat jemaah dan usrah...Allah ringankan kaki saya utk melangkah ke majlis ilmu..Alhamdulillah skrg sy lbih tenang...dan kawan2 saya, saya tak pernah berdendam dgn mereka krn tidak ada sesiapa pom yg salah dlm hal ni...kt kn ad 1 prinsip iaitu kita tak boleh berfikiran negatif...dan kita kena sentiasa menghargai diri kita krn kita adlah ciptaanNya..apa hak kita utk memandang rendah pada diri sendiri,iaitu ciptaan Ilahi yg teragung? belajarlah mencintai diri sendiri sebelum kita mengharapkan cinta orang lain...Allahu'alam..

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam......terima ksih atas pendapat yg diberikan itu...saya sangat menghargainya.... Alhamdulillah,sya rsa keadaaan sya lebih baik dripda sebelum nie..dan sya sgt bersyukur krana dianugerahkan kawan2 dan keluarga yg sangat memahami dan menyayangi saya...mngkin sebelum nie, sya rasa tersisih kerana sya tdk belajar utk memahami mereka semua....tp Insya Allah, selepas nie sya akan lebih mencintai dan menghargai diri dan mereka semua.....terim kasih...:)

    ReplyDelete