SMILE...is easier than explaining that you're sad!!

Assalammualaikum.......erm, hari nie tiba-tiba pula rajin nak tulis entri baru...ya la, exam pun dah habisnya..fuhh,legannya...release juga lah, tapi x boleh over excited relax dulu sebab exam final belum lagi...dan Insya Allah, kalau x da apa-apa halangan awal bulan 5 nie, saya final and hujung bulan 5 juga saya akan mengakhiri pengajian saya..sedih pula..huhu...ok2, x nak cerita panjang2, malam nie just nak share about something yang kadang-kadang kita anggap simple.....


what it is??.....erm, SMILE...yup, senyum...nampak ringkas kan tapi sangat bermakna sebenarnya...saya pernah terbaca kata-kata pujangga, x ingat dah siapa penulis.....dia cakap,jangan meremehkan sesuatu perkara walaupun sekadar senyum..so, everything yang kita lakukan even perkara tu kita anggap remeh, tapi terdapat kebaikan yang tersembunyi di sebalik tu yang kita sendiri pun x tau.....dalam banyak-banyak perkara kat dunia, saya rasa senyum lah paling senang...x perlu dibayar, percuma ja...bila-bila masa yang kita suka, kita boleh senyum..tapi kalau senyum seorang2 tu macam pelik pula kan..hehe...x pe la, yang penting kita happy kan....



senyuman juga kadang-kadang boleh menyembunyikan perasaan yang sedih dan kecewa, ye la....dari luar nampak senyuman, manis ja tapi kita x tau kan apa yang disembunyikan dalam hati...mungkin time tu dia tengah bersedih, kita mana tau kan...tapi Insya Allah, Allah S.W.T. tu Maha Mengetahui apa yang tersembunyi dalam hati kita.....walau sesukar mana pun kesusahan yang kita alami, Dia sentiasa bersama-sama kita, yang penting kita sabar dan yakin denganNya..

rasanya entri hari macam pendek ja la...x da idea dah nak tulis apa nie..Insya Allah, akan diperbaiki lagi...harap-harap adalah sendikit manfaat yang dapat saya kongsikan...so, start now..practise yourself to smile...bukan susah juga pun....say cheese..◕‿◕...







You Might Also Like

0 Komen