Meet my Superhero ♥



Assalam, Hi readers! Selamat malam :)

Tajuk entri gempak tak? hihi..  Superhero saya tu agak-agak siapa ya. Ok, ni bukan entri berunsur jiwang atau cinta cintun dan saya juga bukan nak cakap pasal "my love" or apa-apa yang berkaitan dengan tu melainkan saya nak memperkenalkan kucing kesayangan yang paling saya sayang di dunia. Nampak ayat tu betapa sayangnya saya dengan makhluk berbulu gebu yang comel ni..hihi..siapa-siapa yang ada kucing tu mesti fahamlah macam mana perasaan ada kucing di rumah. Tengok dorang tidur dah boleh buat saya gelak-gelak seorang diri, macam orang tak betul je saya rasa.



Meet my first superhero! 
Ni nama di Upin. Walaupun dia ni abang tapi dia sangat manja dari adik dia. 
Tapi dia ni pendiam, tak bising macam adik dia..hihi..

And this my second  superhero! Nama dia ni Ipin. Haa, ni dia adik si Upin tu.
Muka suci ja kan tapi dia ni sangat nakal dan sangat bising bila tiba masa nak makan.

Oh ya, kenapa Ipin dan Upin?
Yang tu kena tanya adik saya, sebab dia yang bagi nama tu.

Siapa yang paling saya sayang?
Ok, tu susah nak jawab. Sebab aku sayang dua-dua!



oh, saya rasa sungguh penat dan mengantuk hari ni. :)






Tu antara gambar-gambar yang sempat di snap, nasib baik dorang dua ekor ni beri kerjasama dengan baik..hihi..Tapi apa-apapun, saya bersyukur sebab dipilih untuk jaga dua ekor kucing ni. Rasa beruntung sangat. Tak fahamlah kenapa ada sesetengah orang tu yang tak suka kucing, dan ada pula yang sanggup nak seksa makhluk Allah yang indah ni. Kalau setakat mencuri ikan seekor tu apalah sangat sampai kena seksa teruk-teruk. Tak berhati perut langsung! Maaflah, emosi pula tiba-tiba. Memang sedih bila dengar dan lihat pasal kucing-kucing yang kena seksa. Tapi apa-apa pun, moga dibuka pintu hati mereka-mereka yang suka menyeksa haiwan ni supaya sedar yang haiwan macam kucing pun layak dilayan dengan baik kat dunia ni.


So, tu sajalah untuk malam ni. Untuk semua pencinta kucing, stay happy dengan kucing-kucing korang, ok..hii..:D

Share:

0 Komen