Bisikan hati yang bimbang...

بسم الله الرحمن الرحم نير

Ya Allah,
Berikan aku kekuatan untuk menghadapi hidup ini..........

Berikan aku kekuatan untuk menghadapai kesepian ini........


Berikan aku kekuatan untuk menghadapi ujian daripadaMu.....

Sesungguhnya, aku sedar hidup ini adalah ujian dan ujian ini bukanlah mudah seperti yang aku sangkakan....

Ya Allah,
Engkau bangkitkanlah semangatku andai aku lemah...

Sedarkanlah aku jika aku terlalai..

Dan hukumlah aku jika aku bersalah kepadaMu...


Sesungguhnya, aku hanyalah seorang manusia yang lemah, tidak terdaya untuk aku menandingiMu..

Ya Allah, 
Aku mohon kekuatan daripadaMu...


Agar aku dapat membuat keputusan yang terbaik untuk masa depanku, kerana sesungguhnya aku benar-benar bimbang dengan masa depanku......

Terlalu banyak yang aku fikirkan hingga kadang-kadang aku melupakan Engkau, ampunkan dosaku, Ya Rabb..


Kadang-kadang hatiku lalai dan rapuh, kadang-kadang aku tertipu dengan bisikan-bisikan syaitan, dan sandiwara duniawi tetapi yakinlah aku tidak pernah sekalipun melupakan Engkau....


Ya Allah,
Berilah aku petujuk, aku mohon sinar hidayah daripadaMu buat penyuluh hidupku kelak...Amin.





























You Might Also Like

0 Komen