What Hurts The Most

 
 
Assalammualaikum....Good Morning you all...terasa lama pula x update blog nie, lagipun sekarang nie
tengah sibuk, x da masa nak online, nasib baiklah hari nie kelas start petang..jadi bolehlah ambil masa pagi-pagi nie update blog...macam-macam yang berlaku sepanjang minggu ni...huhu..minggu-minggu yang amat dingin ..x tau lah, this is my last sem dan saya harap sangat saat-saat terakhir nie akan jadi kenangan yang paling manis buat saya dan kawan-kawan saya yang lain tapi yang berlaku adalah sebaliknya...

My entry for this time is about what hurts the most...erm, apa pula nie, x tau lah, tiba-tiba nie yang terkeluar dari fikiran...setelah difikir sedalam-dalamnya...what hurts me the most is.............................bila ketulusan
dan kejujuran dalam persahabatan itu diketepikan...kenapa saya nie suka buat entri pasal persahabatan ya...erm, everyone should know, we need a friends in our life, right?...kita x kan boleh hidup sendiri, hidup kita di dunia nie saling bergantung antara satu sama lain, mustahil untuk kita hidup di dunia nie tanpa bantuan dan sokongan daripada orang lain....sebab tu kawan sangat penting dalam hidup nie....tapi kenapa masih ramai yang x menghargai dan memahami makna sebuah persahabatan itu.....persahabatan tidak memerlukan sebab, biarlah kita berkawan dengan seorang dengan ikhlas..dan bukan semata-mata kerana hal yang lain...


Setiap manusia memang x kan terlepas daripada diuji oleh Allah...kadang-kadang kita diuji dengan kesedihan, kesepian dan kekecewaan, tapi itu x bermakna kita harus berputus asa...
Oleh sebab itulah, Allah utuskan sahabat-sahabat untuk kita di dunia ini, sebagai peneman suka dan duka kita..Walaupun kita tidak bersama mereka setiap masa, dan bukan untuk selama-lamanya tetapi sekurang-kurangnya kita diberi peluang oleh Allah untuk mengenali dan berkawan dengan mereka walaupun untuk tempoh yang singkat...dan saya sangat bersyukur kerana diberikan peluang seperti ini, dan memiliki sahabat-sahabat yang sangat baik..walaupun saya sedar saya tidak akan bersama mereka selamanya tapi saya akan menghargai setiap masa yang diberikan oleh saya untuk bersama-sama mereka..dan walaupun kami akan terpisah, dan jarang bertemu selepas ini, kenangan bersama mereka tidak pernah akan saya lupakan dan akan terpahat dalam hati saya buat selama-lamanya..

Dalam meniti perjalanan hidup nie, saya juga memerlukan sahabat, kerana saya tahu, selain Allah dan keluarga yang saya ada di dunia nie, mereka juga orang-orang yang terpenting dalam hidup saya..dan tanpa mereka saya mungkin x kan mampu untuk hidup dengan sendiri..sebab itulah, jangan disebabkan hal-hal yang kecil dan salah faham, kita nak bergaduh dengan sahabat-sahabat yang selama nie menjadi peneman hidup kita..saya tahu setiap orang juga mempunyai masalahnya sendiri, dan memerlukan ruang untuk bersendirian namun itu bukan bermakna kita harus melupakan persahabatan yang selama ini terjalin dengan baiknya..


Cukuplah, entri untuk kali ini, saya x tau dah nak cakap apa......tiba-tiba hati jadi sangat sebak, dan rasa sangat sedih...x tau lah kenapa nie, emosi x stabil ja..hehe...oklah, pesanan untuk kali nie, hargai sahabat-sabahat yang kita miliki sekarang dan jangan pernah sia-siakan mereka...tanpa mereka, siapalah kita kan..hehe...setiap masalah yang berlaku, kita serahkan pada Allah, Insya Allah kita akan diberi petujuk untuk menyelesaikannya..dulu saya pernah terfikir untuk lari daripada semua kekusutan fikiran ini, tapi saya tau walau sejauh mana saya melarikan diri, semua nie x kan pernah selesai...jadi saya serahkan pada Yang Maha Berkuasa, saya hanya mampu berdoa semoga semua masalah nie akan berakhir dengan kesudahan yang baik..Insya Allah...Amin..........


 Hati berbicara : "Walau seremuk mana hati dilukai, bentuklah ia semualah dan serahkannya pada Ilahi"


Share:

0 Komen