Susah Nak Faham.


Kadang-kadang,

ada masanya sakit itu tak boleh nak dijelaskan walau dengan kata-kata.
tak mampu nak luah dengan air mata.
tak mampu nak kongsi.
tak mampu nak marah.
Nak dibuang juga tak mampu.

......tak boleh nak buat apa-apa.

Kita sedih,
kita menangis,
kita kecewa,
orang bukan faham pun apa kita rasa.

Tapi kita tetap juga cari manusia.
Tetap juga lebihkan manusia.
Tetap juga berharap mereka akan faham.

Tetapi hakikatnya tidak.

Sedangkan Allah menunggu-nunggu untuk kita datang kepadaNya,
Luah kepadaNya.
Menangis kepadaNya.

Kerana hanya DIA yang sentiasa tahu apa yang kita rasa.
Walau sedalam mana sakit yang kita sembunyikan.
Dia tetap tahu dan rasa.
Sebab Allah itu Maha Memahami.


Lalu apa harus kita lakukan?

Berdoa lah.
Bersujud lah padaNya.


Mohon untuk jadi seorang yang kuat.
Tidak lemah saat disapa ujian.
Bangkit setelah kecewa.


....dan moga terhapus segala rasa sakit dan kecewa.





"kita pun tak faham kita ni dah kenapa" -_-

Share:

10 Komen

  1. Betul...letak Allah tempat pertama :)

    ReplyDelete
  2. Tahu kita akan kecewa dengan manusia, tapi stillberharap pada manusia,

    aku la tuu :(

    ReplyDelete
  3. huhu,,betul,,kita yg perempuan susah nak fhm diri kita sendiri,,emosi yg kita rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan..kadang-kadang kita pun tak faham diri sendiri..sabar ja la..hihi..

      Delete
  4. betul... kadang-kadang kita rasa lonely.. need a shoulder to cry on konon.. pedahal sujud dengan Allah kan lebih baik.. huhu T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..betul tu..rasa jg kadang-kadang macam tu sedangkan Allah sentiasa ada..sedih...huhu..

      Delete
  5. Sedih nya baca entry ni .. sob sob T.T
    First time singgah sini, jemput dtg rumah kite :) http://kimchaa.blogspot.my

    ReplyDelete