Kongsi.



Assalammualaikum.


"Bila ada masalah atau something berlaku dalam hidup, carilah seseorang yang kau selesa untuk cerita dan kongsi semua. Mungkin ahli keluarga atau kawan kau. Kalau dorang tak dapat tolong pun, at least dorang boleh jadi pendengar, jadi tak perlulah kau nak simpan sorang-sorang kan."







Saya berharap saya boleh nasihatkan diri saya macam ni. -_-


Tapi, bukan semua orang begitu kan. Ada juga yang senang nak berkongsi masalah atau perasaan yang sedang dia alami dengan orang lain, tapi ada juga yang lebih suka pendam perasaan sendiri-sendiri sebab kadang-kadang lagi dia cerita, lagi orang tak faham apa yang dia alami..huhu..


Kalau susah sangat nak kongsi dengan orang, kongsi dengan Allah. Dia yang Maha Mendengar. Ceritalah semua apa yang kau rasa, luahkan semua pada Dia. Kau nak nangis, nangislah. Allah tahu apa yang kau rasa. Kau sedih, kau marah, kau kecewa, kau gembira..semua tu Dia tahu.


Jangan pendam.




p/s: Just a short entry, tak da idea nak tulis panjang-panjang. Sejak akhir-akhir ni status-status kat Fb macam mengena pula kat hati...ka saya yang tak perasan selama ni..hihi..:D





Sealamat malam. 



You Might Also Like

8 Komen

  1. Betul, perlu kan sesorang untuk diluah kan jika tidak mampu , menangis depan Allah tu mampu membuat jiwa lapang . Allahu rabbi ~

    ReplyDelete
  2. Worry not my dear. Innallah ma'ana. hehe.

    ReplyDelete
  3. betul.. sebaiknya, luahkan lah :'D

    ReplyDelete
  4. kalo saya, saya kongsi dgn adik beradik, lega la skit walaupun xsemua...
    betol, kalau ada masalah, jangan pendam, bahaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..adik beradik pun boleh jadi pendengar yang baik juga..hihi..

      Delete