Segmen: Aku, Dia & Blog


Salam perkenalan semua ~
 Hari ini saya join segmen ni memandangkan dah di tag dan sekaligus nak sokong segmen ni..
Terima kasih  Cik Sue kerana sudi tag saya..:)

Dalam segmen ni kena jawab beberapa soalan. Insya Allah, saya cuba jawab lah..^_^

1. Mengapa saya buat blog ?
Tak banyak sebab. Cuma tempat untuk berkongsi pengetahuan. Kata orang sharing is caring kan. Jadi, saya buat  blog ni dengan harapan apa sahaja yang dikongsikan di ruangan ini ada manfaatnya walaupun sedikit. Tapi mula-mula dulu, terfikir nak jadikan blog ni tempat meluahkan segala masalah tapi rasanya medium ni tak sesuai kot . Ada cara lagi berkesan untuk luahkan segala masalah. Allah kan ada, tak semua perkara boleh kita ceritakan dalam blog ni...kan..just my opinion..^__^

2.Tema blog saya?
Tak de tema yang khusus. Actually, warna kesukaan saya warna ungu tapi tiba-tiba pula tema warna jingga. Yang ni tak di rancang. Just design blog ni ikut kesesuaian dan mood. Apa-apapun saya suka semua benda yang comel-comel, dan sentiasa cuba untuk jadikan blog saya ni comel...^__^

3. Siapa inpirasi saya? 
Kalau dalam dunia blog ni, banyak blogger yang jadi inpirasi saya. Tapi ada seorang blogger yang jadi inspirasi saya. Memang suka tengok blog dia. Memang cantik dan menenangkan. Selain itu, banyak info-info islamik. Nak tahu tak siapa??..!✿♥Naaila Qaireen✿♥!^_^ 


4.Mengapa URL blog saya http://cahayakukasih.blogspot.com
Kenapa? Saya sendiri tak pasti, tapi nama tu mengingatkan saya pada seseorang, pada masa lalu. Serius tau, bukan rekaan semata-mata..hehe..apa-apapun, saya suka url tu sebab tu saya guna...^__^

5.Saat manis sepanjang berblogging?
 Bila dapat siapkan entri yang baik. Dapat komen yang baik dari blogger lain. Dan penting bila tengok jumlah follower makin bertambah, rasa diri dihargai..hehe ^__^

6.Saat menyedihkan sepanjang berblogging?
Bila tak de idea nak tulis apa padahal semangat dah berkobar-kobar nak tekan button publish post...paling sedih..gurau je..hehe...act, tak de kot saat menyedihkan^__^


7.Anugerah blog yang saya telah menang?
Pendek je jawapan saya.....Tak pernah menang lagi..sekian^__^

Saya tag semua yang berkunjung dan baca entri ni, ok..:). Kalau nak join, klik banner. Tarikh tutup segmen ni 17 Julai 2012 (Jam 4.00 petang), sempat lagi tu...

Oklah, done for today. Thank you..^_^v



You Might Also Like

3 Komen

  1. hihihi most welcome!!!
    goodluck tok awak dan saya! :)

    ReplyDelete
  2. ya..good luck juga..dan selamat bersegmen..:)

    ReplyDelete
  3. salam :) singgah dari segmen yang sama :^^ done follow .

    http://akubencihitam.blogspot.com/2012/07/segmen-aku-dia-blog.html

    ReplyDelete